VII. zimní olympiáda dětí a mládeže 2016

Ústecký kraj/ Skiareál Klínovec - Ve dnech 17. - 21.1. se konaly VII. hry zimní olympiády dětí a mládeže nejen na zasněženém Klínovci. Když jsme dorazili na slavnostní zahájení, všude bylo pusto prázdno až na pár

IMG 20160121 135327 hdr

pořadatelů a stánek České spořitelny, kde jsme si vypustili balónky, na které jsme přivázali naše tajná přání. Poté jsme zamířili do SD arény, kde se konalo ono slavnostní zahájení. Po průvodu jednotlivých delegací jsme shlédli představení jednotlivých disciplín. Konal se i koncert Ewy Farné. Když koncert skončil, jeli jsme se ubytovat. Před sedmou hodinou se David s Tomášem vydali hledat opuštěnou chajdu uprostřed hlubokých krušnohorských lesů, tam se dozvěděli, jak bude probíhat náš pondělní závod. My jsme se mezi tím navečeřeli a do večera jsme pařili u kluků.

Budíček byl v 6:00 a odjezd na sjezdovku v 7:30. První závodní den se jel dvoukolový obří slalom. Počasí bylo z rána krásné a chladné a dopoledne začalo sněžit. Klasicky se začalo mladšími žáky a potom staršími. Jako první se na start postavila Dáda Jozlová, která byla po prvním kole 16. ale ve druhém spadla. Za Dádou jela Hanka Krčálová z Velkého Meziříčí, která dojela na celkové 13. místo. Z mladších kluků jel první Jakub Zítka z Nového Města na Moravě, který byl 13. a po něm Filip Chroustovský, který dojel na 25. místo. Po mladších žácích se trať nepřestavovala a starší žáci jeli ve stejné jako mladší. Ze starších holek startovala Gabča Fialová, která byla po prvním kole 18. ale pak vypadla stejně jako Dáda. Potom jela Natka Mašterová, která byla 20. Šimon Pavlas ze starších kluků dojel první kolo na 16. místo ale potom se držel hbček a také vypadl. A poslední zástupce z Vysočiny byl Petr Zítka, který spadl také ve druhém kole. No první den se nám teda moc nepovedl jak jsem si představovali ale to nevadí. Náladu jsme si večer opět spravili u kluků na pokoji.

V útery se vstávalo zase v 6:00 a jel se paralelní slalom jednotlivců, což bylo něco mezi obřím slalomem a slalomem special a do druhého kola postupovalo prvních 14. nejrychlejších, do třetího prvních 7... Startovní čísla byla seřazena od nejhorších po nejlepší, takže konečně jsme všichni měli pěkné čísla, někdy jsme jeli jako první ve své kategorii. Ale i tak nikdo z Vysočiny do druhého kola nepostoupil a končil jsme tak na 18., 19. místě a tak... Takže další den také nebyl zrovna nejlepší. Z kopce jsme se tedy vrátili brzo a tak jsme celý zbytek dne strávili na pokoji zase u kluků. Ve středu byl budíček jako vždycky v 6:00 a vyrazili jsme na poslední naší disciplínu slalom special. Ráno jsme si dali asi 2 jízdy ve cvičných branách a šli jsme na to. Dáda skončila na krásném 14. místě, Gabča na 16. místě a Šimon byl po prvním kole 13. ala pak vypadl. Největší úspěch Vysočiny byli kluci Zítkovi. Kuba byl 4. a Petr 9. Takže aspoň poslední závodní den se nám trochu povedl.

Poslední den jsme měli konečně snídani na 7:30. Ráno jsme si ještě dali trénink slalomu s ostatními závodníky, abychom se ho aspoň naučili na pořádném kopci. Potom jsme se šli kouknout na ski cross, kde byli ostatní závodníci z LPVčka, kteří se nedostali v alpských disciplínách. To byl pořádný zážitek. Každou chvíli někdo padal, skákal a jezdil ve velkých rychlostech. Všichni jsme si to pak chtěli zkusit, žádná záchranka nás neodradila. No po polévce jsme si ještě dali pár volných jízd a vyrazili na hotel. Tam jsme se najedli,  vyspali a vyrazili směr Vysočina. Nevím jestli výsledky byly úplně nejlepší, ale my jsme si užili olympiádu jak nejvíc to šlo. Moc se nám to líbilo, je to zážitek na celý život a lyžařskou kariéru. Taky moc děkujeme trenérům Davidovi Myslivcovi a Tomášovi z NMNM a podpůrnému týmu Jozlovým, Fialovým, Zítkovým, Krčálovým, panu Pavlasovi, panu Chroustovskému za čaj, dovážení dětí na svah, lyže a všechno ostatní...